سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترس که خدایت در معصیت خود بیند و در طاعت خویش نیابد و از زیانکاران باشى . پس اگر نیرومند شدى نیرویت را در طاعت خدا بگمار و اگر ناتوان گشتى ، ناتوانى‏ات را در نافرمانى او به کار دار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :0
بازدید دیروز :5
کل بازدید :27520
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/1/10
3:43 ص

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

بریتانیای کبیرِ صغیر

انگلستان از آنجا که خود را مادر و پدر بسیاری از کشورهای دنیا خصوصا آسیای جنوب شرقی، هند و آفریقا می داند، جامعه ای را در خود بوجود آورده که ظرفیت پذیرش زندگی و فعالیت همه نژادها، گروه ها، ادیان و فرقه ها را داشته باشد. همه گروه ها می توانند برای خود رسانه داشته و یا به فعالیت ها اقتصادی بپردازند، معابد و محل های تجمع برپاکنند و در زمان ها و مکان های خاص به راهپیمایی و تظاهرات مسالمت آمیز بپردازند....  خلاصه بهشت دموکراسی و آزادی و زندگی ... J

اما اکنون، لطفا با دقت بیشتری تحولات انگلیس آزاد را دنبال کنید.

1. بعد از کشته شدن چند رنگین پوست بدست پلیس انگلیس، برخی از رنگین پوستان تظاهرات کردند که با خشونت هایی همراه بود که بعد از یک روز مردم انگلیس هم بخاطر بحران اقتصادی، جشن عروسی میلیارد پوندی نوه ملکه، و مشاهده فساد مالی در برخی از مسئولین به این تظاهرات پیوستند که به خشونت ها و تخریب های زیادی انجامید.

پلیس به دستگیری 1800نفر در دو روز پرداخت بطوریکه به خانه ایشان هجوم می برد و نظام قضایی انگلیس بدون توجه به تعطیلی روز یکشنبه به طور شبانه روزی به محاکمه 808 نفر از دستگیرشدگان پرداخت که در طی حکمی دو نفر از تظاهر کنندگان را به چهارسال زندان محکوم کرد. در حالیکه مردم انگلیس در نظرسنجی های مختلف موافق برخورد با آشوب گران بودند اما در نظرسنجی گاردین 58درصد مردم این حکم را بی عدالتی دانستند.

پلیس حتی به رسانه هایی که در انگلیس حمایت هایی از تظاهرات داشتند هم رحم نکرد.

http://www.jahannews.com/vdcepx8zojh8v7i.b9bj.html  

پلیس خیلی زود با کسی که قرار آب پاشی گذاشت برخورد کرد!

http://www.jahannews.com/vdcd5f0ffyt0jj6.2a2y.html

 

2. انگلیس بطور کاملا آشکار منافع اقتصادی اش را در بستر دیکتاتوری کشورهای عقب افتاده ای همچون لیبی دنبال می کرد و اکنون هم همین منافع را در بستر آزادی خواهی مردم لیبی، پس انگلیس همیشه هست!

آنچه در قضیه سقوط قذافی جالب به نظر می رسد، چرخش 180 درجه ای دولت انگلیس از قذافی به سمت دشمنان وی است. آمار و ارقام نشان می دهد که طی 10 سال اخیر و به ویژه دو سه سال اخیر، لیبی و انگلیس متحدان تجاری و شرکای بزرگی برای هم بودند و به رغم هیاهوی رسانه ای انگلیس علیه دولت قذافی مبنی بر لزوم افزایش تحریمهای وی، سطح رفت و آمدهای دیپلماتیک نه در سطح نخست وزیر بلکه در سطح خانواده سلطنتی و پسر دوم ملکه شاهزاره اندرو به لیبی بوده است:

همه اینها نکاتی است که از گزارش 27 فوریه 2011  (اسفند 89) روزنامه ایندیپندنت، روزنامه نزدیک به خود دولت انگلیس قابل استخراج است.

http://www.independent.co.uk/news/business/news/british-firms-stand-to-lose-millions-in-revolt-2226895.html

سوالی که در اینجا برای هر یک از ما بوجود می آید، وجود آزادی در بیان این واقعیت ها است. در ایمیلی این سوال را با یکی از دوستان متخصصم در امور رسانه های غربی که اداره کننده سایت www.BarakObama.ir   است، درمیان گذاشتم که توجه شما را به آن جلب می کنم.

سلام رسول،

ببین سانسور در غرب به دو روش انجام میشه

اول: بمباران اطلاعات. یعنی انقدر اطلاعات مختلف جلوی مخاطب قرار میدن که طرف نمیفهمه چی به چی شد و اطلاعات مهم در کنار اطلاعات غیرمهم اما جذاب گم میشه

این اطلاعات روزنامه ایندیپندنت مال ماه ها پیشه. یعنی اسفند پارسال. این رو ما خودمون پیدا کردیم و کار رسانه ای روش کردیم. وگرنه اینطور نیست که اینا امروز اون رو منتشر کرده باشن.

یه مثال دیگه در مورد بمباران اطلاعات.

مثلاً پلیس انگلیس زده یه ورزشکار رو کشته. http://www.tabnak.ir/fa/news/185849  این خبر به صورت خیلی عادی در کنار خبرهای دیگه منتشر میشه. اما توی اون روز 10 تا خبر در مورد مانکن‌ها و اینکه چیکار کردن و نکردن، منتشر میکنن که یه انگلیسی معمولاً نمیفهمه که ارزش خبر کشته شدن ورزشکار بدست پلیس چقدره.

ورزشکار

چون اونا رسانه های مشهور و جریان ساز دست خودشونه. رسانه های حقیقت نویس هم پولی ندارن که بخوان تاثیرگذاری خاصی داشته باشند.

روش دوم سرکوب و خفه کردن رسانه های مستقله. رسانه های مستقل از طرف دولت حمایت نمیشن و معمولاً مردمی هستن. تا زمانی که بردی نداشته باشند، دولت میذاره فعالیت کنن و میگه ببینید ما چقدر آزادی داریم! اما اگر این رسانه ها برد و محبوبیتی پیدا کنند، دولت میزنه میترکوندشون

نمونه ش همین دیروز یه گزارش در این زمینه توسط جهان نیوز ارسال شد.

http://www.jahannews.com/vdcepx8zojh8v7i.b9bj.htm  

 

حال جای این سوال است که آیا مردم انگلیس با سیاست های پلیسی و رسانه ای بریتانیا آشنا هستند؟ اگر هستند آیا قرار است آنرا تحمل کنند؟

 


90/6/3::: 4:26 ع
نظر()