سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که سپاس نیکى تو را نگزارد ، مبادا به نیکویى کردنت بى‏رغبت گرداند ، چه بود که کسى تو را بدان نیکى سپاس دارد که سودى از آن برندارد ، و بود که از سپاس سپاسگزار بیابى بیش از تباه کرده کافر نعمت غدار ، « و خدا نیکوکاران را دوست مى‏دارد . » [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید :27573
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/1/31
3:28 ع

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

در روزهای اخیر شاهد جنجال بی سابقه رسانه های معروف غربی در مورد چگونگی اعلام موجودیت و شکل گیری جنبش سبز در ایران هستیم. از این مسئله بگذریم که آیا جنبش سبز چهارچوب منطقی یافته یا خیر اما به نظر می رسد چگونگی تبلیغات رسانه های غربی روند منظمی داشته باشد.

رسانه های غربی با استفاده از سه راهکار پروپاگاندا یعنی بزرگنمایی حادثه کوچک، برجسته سازی یک واقعه و تکرار خبر در عرصه های حوادث کوچک، تظاهرات و تجمعات شکل گرفته، نقاط ضعف نظام و ... جنگ نرم علیه نظام اسلامی را اداره می کنند. معاویه نیز در زمان امیرالمومنین علیه السلام همینگونه عمل می کرد. او از یک طرف به تطمیع مردم شام می پرداخت و از طرف دیگر عدالت علی را وحشتناک توصیف می کرد و دروغ های متعددی درباره علی علیه السلام را بین مردم رواج می داد.

بعد از حادثه 25بهمن که تمام ظرفیت تبلیغاتی و سیاسی دشمن(آمریکا، صهیونیست، انگلیس، ضد انقلاب، بهاییان، منافقین و سلطنت طلب ها) در کنار سران جنبش سبز قرار گرفت و جمعیت اندکی را به چند میدان و خیابان در تهران کشاند دستگاه تبلیغاتی غرب برای کمرنگ کردن بیداری اسلامی مردم در کشورهای عربی، افکار عمومی را به سمت برخی حوادث گوشه و کنار در تهران معطوف کرده است.

هرچند نتیجه 25بهمن برای مردم ایران، یقین به این قضیه شد که صف جنبش سبز در کنار دشمن های دیرینه انقلاب اسلامی قرار دارد، اما سه روش مذکور در پروپاگاندا به شدت مورد استفاده رسانه های غربی بدون در نظر گرفتن جایگاه حرفه ای و اخلاقی خبر در این رسانه ها، قرار گرفته است. توجه شما را به گوشه ای از این پروپاگاندا در روزنامه های معروف جلب می کنم:

وال استریت ژورنال: «شاهدان می گویند که تلاش بخشی از مخالفان برای به چالش کشیدن دولت با صف آرایی های هفتگی، ده ها هزار نفر را سه بار در طول دو هفته اخیر به خیابان ها کشاند. آن ها می گویند که صف آرایی روز سه شنبه که با زادروز میرحسین موسوی همزمان شده بزرگترین و خشن ترین روز در میان این روزها بوده است.

به گفته شاهدان، دولت از تجهیزات و نیروهای امنیتی چون پلیس ضد شورش و نیمه نظامیان بسیجی و لباس شخصی بهره گرفت تا با گاز اشک آور، باتوم و گلوله با مردم روبرو شوند.

برخورد تا پاسی از شب ادامه یافت و وبسایت های مخالفان دولت، خبر از دستگیری دست کم 50 تن در یک نقطه از تهران را داده اند. از حوادث احتمالی در آن روز، هنوز هیچ خبری از منابع دولتی و یا مخالف دولت در دست نیست. شاهدان می گویند که مردم خشمیگن بودند و با سنگ به پلیس امنیت یورش بردند و دو خودرو «ون» پلیس را به آتش کشیدند

اشپیگل آنلاین: «حکومت ایران با بی رحمی و خشونت و بازداشت و شکنجه با تظاهرات روز سه شنبه برخورد کرد. در این جریان حدود ??? فعال جان خود را از دست دادند و بیش از ???? معترض بازداشت شدند.»