سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است :خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :1
بازدید دیروز :3
کل بازدید :27691
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/2/22
11:9 ع

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

دوستان سوال کردند که «اساسا حجاب زن را تعریف کنید تا بفهمیم ورزش بانوان چگونه باشد خوب است»

ورزش خانم بانوان زنان

از آنجایی که تحقیقات بسیاری در مورد عفاف و حجاب انجام دادم و هنوز راه بسیاری جلوی خودم می بینم، سعی می کنم بسیار بسیار ساده بنویسم.

برای فهم حجاب زن شما را به ریشه و ملکه روحانی آن یعنی عفاف ارجاع می دهم.

عفاف ملکه ای است در وجود انسان که سبب حریم گرفتن در رفتار و گفتار می شود. عفاف موجب حفظ حریم ها در روابط زن و مرد می شود و حجاب بروز ظاهری این حریم گیری است؛ هرچند حجاب می تواند برآمده از عفاف نباشد و سنتهای قومی و فرهنگی پشتوانه آن باشد، لذا رفتارهای دور از عفاف همچون بی مبالاتی در گفتار، از برخی محجبه ها هم دیده می شود.

اما آنچه که باید بر روی آن سیاستگذاری و فعالیت فرهنگی صورت گیرد همان عفاف، و حجاب برآمده از آن است.

حال مثلا به بحث ورزش بانوان از سه بُعد نگاه کنیم: 1) زن و رشد او، 2) زن در خانواده، 3) زن در جامعه؛ که با این سه بُعد می توان به مسائلی مثل حجاب، اشتغال، تحصیل، تربیت فرزند، ورزش، تفریح و غیره هم توجه کرد.

وقتی به نگاه جامع اسلام به زن که خلاصه ای از آن در دو کتاب نظام حقوقی زن در اسلام و مسئله حجاب استاد مطهری قابل درک است، نظر می کنیم متوجه می شویم که خداوند زن را مدیر پرورش عواطف در خانواده قرار داده نه قهرمانی در میدان های رقابت ورزشی!! «المرئة ریحانه لیست بقهرمانه»

ورزش خانم بانوان زنان

 

ورزش خانم بانوان زنان

اساسا از شما مردان سوال می کنم، آیا حاضرید از زنی که تمام زندگی اش را وقف پیروزی در مسابقات تکواندو کرده تا نام کشورش را در جهان بالا ببرد، خواستگاری کنید، با اینکه مطمئن هستید از این به بعد هم به همین منوال خواهد گذشت. 

ورزش خانم بانوان زنان

شما حاضر نیستید، دقت کنید، شما به هیچ وجه حاضر نیستید،

نه برای اینکه به فکر خود باشید، بلکه به فکر یک زندگی هستید که نمی خواهید فدای کاری شود که از اساس برای زن نیست.

به تازگی در قم ورزشگاه هایی برای خانواده طلبه ها تأسیس شده تا خانواده های ایشان به انواع ورزش های متناسب با بانوان از جهت سلامت بدن بپردازند که البته جنبه تفریحی نیز دارد. اما این ورزش ها برای قهرمانی نیست زیرا ورزش برای قهرمانی یعنی همه زندگی را وقف تمرین و تلاش ورزشی کردن؛

ورزش خانم بانوان زنان

آنچه که در مورد ورزش بانوان توصیه می شود سیاستگذاری در مورد مکان های خاص و ورزش های خاص بصورت فراگیر در کل سطح کشور است و این محقق نخواهد شد تا مسئولان امر، زن را از نگاه اسلام بشناسند و بی محابا و مذوقانه، سیاست های غرب را دنبال نکنند.