سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] تنگ چشمى همه بدیها را فراهم گرداند و مهارى است که به سوى هر بدى کشاند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :1
بازدید دیروز :5
کل بازدید :27665
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/2/12
12:15 ع

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

با گذشت 5 ماه از تحریم سنگین چهارم اما خبرها از رشد چشمگیر وضعیت اقتصادی ایران حکایت دارد. رشد 56درصدی صادرات گاز ایران در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته[1]، آغاز عملیات اجرایی 8 فاز جدید پارس جنوبی[2] بهمراه حفاری 300 حلقه چاه جدید در بزرگترین میدان مشترک گازی ایران، باضافه رشد چشمگیر بورس ایران[3] از جمله مثال هایی است که می توان در بی اثر دانستن این تحریم ها آورد.

با این وضعیت جای این سوال پررنگ می شود که تحریم برای چه بود؟ قاعدتا تحریم اقتصادی برای تحمیل فشارهای مادی در جهت پذیرش خواسته های اربابان جهان است. اما از آنجایی که رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار مسئولان نظام[4] مشی حکومت را کوتاه نیامدن در برابر فشارها دانستند پس این هدف محقق نمی شود. در روند اقتصادی کشور هر چند فشارهایی دیده می شود اما رشد اقتصادی کشور هم مشهود است.

بنابراین باید بپرسیم، اگر تحریم اقتصادی به آمریکا جواب ندهد چه گزینه دیگری را در پیش روی خود برای توقف غنی سازی هسته ای در ایران می گذارد؟ پاسخ روشن است، حمله نظامی؛ اما ببینیم حمله نظامی تا چه اندازه می تواند ممکن باشد. آمریکا از قدرت نظامی غیر قابل انکاری برخوردار است که مثلا در عرصه نیروی دریایی شاهد ناوهای غول پیکری هستیم.

 

اما دستاوردهای نظامی ایران در عرصه نیروی دریایی به شدت موجب نگرانی وزیر دفاع و حتی اوباما شده است، بطوریکه وزیردفاع آمریکا از لزوم تغییر در سیستم نیروی دریایی آمریکا در بکارگیری ناوهای جنگی سخن گفت[5]. ساخت قایق تندرو و راکت انداز سراج و قایق موشک انداز ذوالفقار دو دستاوردی بودند که می توانند در جنگ دریایی حالت تهاجمی سیستم جنگی ایران را تقویت کرده و ناوهای غول پیکر را به زانو درآورند.

 

نمونه های دیگری در ساخت موشک های دوربرد همچون قیام، فاتح و ... وجود دارد که اثابت آنها به هدف نزدیک به 100درصد است، وجود دارد که احتمال خسارت های شدید برای آمریکا را بسیار زیاد کرده. از همه اینها گذشته فرمانده کل قوا در دیدار مسئولین و کارگزاران نظام از یک استراتژی جنگی پرده برداشت و آن انتقال این رزم به دیگر مرزهاست. پرواضح است که منظور ایشان جنگ در خاک اسرائیل است و این همان پاشنه آشیل آمریکایی ها و صهیونیست هاست که سبب منتفی شدن حتی احتمال جنگ می شود.

بنابراین چه گزینه دیگری در مقابل آمریکا جز قبول ایران هسته ای و قدرتمند هست. به امید روزی که ایران بعنوان ابرقدرت در عرصه بین الملل نقش ایفا می کند. و من الله التوفیق...

 

 



[1] http://www.peymane.ir/fa/pages/?cid=22786

[2] http://www.peymane.ir/fa/pages/?cid=22785

[3] http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=221827

[4] http://farsi.khamenei.ir/video-index?id=9899

[5] http://www.jahannews.com/vdcguq9qxak9qu4.rpra.html