سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :9
بازدید دیروز :8
کل بازدید :27606
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/2/7
8:49 ع

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

شبکه ایران: در حالی که برخی هنرپیشه های ایرانی برای کشف حجاب در هالیوود با یکدیگر رقابت می کنند، جورج کلونی هنرپیشه مطرح هالیوود طی گفتگویی از رعایت قوانین شرعی در سینمای ایران استقبال کرده و آن را بزرگترین هنر ایرانیان نامیده است.

جرج کلونی یکی از هنرپیشه های مطرح هالیوود که قصد دارد به زودی به ایران سفر کند، چندی پیش در اظهار نظری درباره سینمای ایران گفت: به سینمای ایران بسیار احترام می‌گذارم. این بزرگترین هنر ایرانی‌ها است که با رعایت قوانین شرعی و عرفی خود فیلم می‌سازند و ما که در فرهنگی دیگر زندگی می‌کنیم از فیلم خوشمان می‌آید، برایمان باورپذیر است و لذت هم می‌بریم.

اظهار نظر هنریشه هالیوود درباره رعایت حدود شرعی در سینمای ایران در حالی صورت می‌گیرد که برخی سینماگران ایرانی این قوانین را به نوعی دست و پا گیر می دانند! بگونه ای که سال گذشته یکی از تهیه کنندگان سینمای ایران درباره نمایش تصویر زن در سینمای ایران گفت: در سینمای ایران تصویر زن به لحاظ فیزیکی با محدودیت‌هایی مواجه است و برای رسیدن به زن واقعی و هدفمند در سینما راه طولانی و دشواری را پیش رو داریم.

اما تلاش برای خودنمایی در میان جمع هنری! گاه کار را را به جایی فراتر می رساند. برخی اخبار رسیده از مشاهدات عینی در این زمینه حکایت از آن دارد که که برخی هنر پیشه های زن، بدون هرگونه محدودیتی در پشت صحنه بدون حجاب حضور دارند و برخی دیگر به محض خروج از کشور در اولین اقدام، کشف حجاب کرده تا شاید به این وسیله زمینه حضور خود را در هالیوود فراهم آورند.

شایان ذکر است جورج کلونی قرار است برای بازی در یک فیلم سینمایی به ایران سفر کند.


90/1/3::: 6:43 ص
نظر()
  
  

دوستداران خدا برای خدا خشنود می شوند و برای خدا خشمگین؛

همه می دانیم که در اسلام، مهر و گذشت و محبت هست، اما خشم هم داریم. بگذریم از آیات جهاد و قتال، وقتی امیرالمومنین علیه السلام از سفر یمن به همراه مسلمانان برمی گشت، در راه پیشی گرفت و خود را سریعتر به مکه رساند، سپس برگشت و مشاهده کرد مسلمانان خلعت های یمنی را درآورده و به تن کرده اند. علی علیه السلام، ایشان را توبیخ کرد و به ایشان سخت گرفت. مسلمانان وقتی به پیامبر رسیدند شکایت از علی علیه السلام کردند و پیامبر اکرم به ایشان پاسخ دادند: از علی بن ابیطالب بد نگویید که او بخاطر خداوند متعال خشن است و در دین با کسی تعارف ندارد.(الارشاد، ج1ص173)

در جریان فتنه88، کسانی در بستر این جریان فعالیت می کردند که پیشانی سیاهشان بر همه مردم آشکار است. بطور طبیعی حضور این اشخاص در مراسم ها و اماکن عمومی با واکنش مردم همراه است که نشاندهنده عمق بصیرت مردم و شجاعت ایشان در اعتراض و تعارف نداشتن با این اشخاص است.

چند روز پیش نیز این اتفاق برای یکی از سران اناث فتنه افتاد که کاملا طبیعی بود هرچند ناسزاگویی های معترضان سبب قیل و قال های بسیاری در حاشیه های این حرکت مقدس شد. حرکت مقدس بود اما ناسزاگویی لا،.. اعتراض وارد بود اما محتوای کلام لا،...

به هر حال باید اندیشید که این امت مسلمان صبرشان لبریز شده و شما ببینید به این عزیزان چه گذشته که نتوانستند لجام کلام را بدست بگیرند هر چند آن مونث حقش بود و بیشتر هم حقش بود...

و آقایمان نصیحتمان کرد و فتوا داد: «هرگونه هتک حرمت و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز، خلاف شرع، مخالف عقل سیاسی و ضربه به جمهوری اسلامی است و خداوند را خشمگین می سازد.» زیرا می دانست که پیروزی در حلم و بردباری است چنانکه او با همین حلم، فتنه را مدیریت کرد و سبب بصیرت روزافزون ملت شد که «مَن حلّم سَاد» و «مَنْ حَلُمَ مِنْ عَدُوِّهِ ظَفِرَ بِه‏»(کنزالفوائد، ج1ص319) بنابراین ای امت حزب الله علیک بالحلم...

 هرچند آقایمان اعتراض را تایید کرد اما به بیان ایشان مسائل اخلاقی در اعتراض هم جاری است.

سمعا و طاعتا یا مولای...   چوب خوردن از ولی خدا چه شیرین است ... گوارای وجود بچه حزب اللهی ها....

اصلا بگذار یک بار دیگر بخوانیم دستور آقایمان را...

آقا، انتقاد، مخالفت و "بیان صریح و شجاعانه عقاید" را بدون اشکال برشمردند اما افزودند: همة این مسائل باید بدور از "هتک حرمت و اهانت و فحاشی"، بیان شود تا اعصاب جامعه و آرامش مردم را بر هم نزند و همه در این زمینه مسئولند.

سید و مولایمان، در سخنانی صریح به همه بویژه جوانان افزودند: پیام من به همه کسانی که حرف می زنند و یا در مطبوعات، وبلاگ ها و محیط های دیگر می نویسند این است که مخالفت کردن، رد کردن و محکوم کردن یک فکر سیاسی و دینی یک چیز است و ابتلای به رفتار غیر اخلاقی و دشنام و هتک حرمت چیز دیگر. من این مسائل غیر اخلاقی را قاطعانه و بطور کامل رد می کنم و نباید انجام شود.

حضرت جان، با اشاره به یک اشتباه فاحش و تصور کاملاً غلط افزودند: برخی جوانان با اخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور میکنند اینگونه اقدامات وظیفه است اما این رفتارها، دقیقاً خلاف و عکس وظیفه است.

آقایمان در همین زمینه، توجه به نفوذیها و دخالتهای دشمنان را نیز ضروری دانستند و افزودند: همانگونه که امام نیز می فرمود: گاهی نفوذی ها وارد اجتماعات اشخاص مؤمن و مخلص می شوند و آنها را به حرکتی انحرافی می کشانند که از این هم، نباید غفلت کرد.

ولیمان، با تأکید بر پرهیز از غفلتهای ناشی از احساساتی شدن افزودند: از همه، بخصوص جوانان عزیز می خواهم که نگذارند فضای غیبت، تهمت، هتاکی و شکسته شدن حریم ها ادامه پیدا کند که اگر ادامه یابد مانند یک بیماری به همه چیز سرایت میکند.

حضرت جان، در همین زمینه، به برخی رفتارهای غیر اخلاقی در بعضی نماز جمعه ها یا محیط های درس اشاره و تأکید کردند: این رفتارها، غلط اندر غلط است.

مقتدایمان، در جمع بندی این بخش از سخنانشان خاطر نشان کردند: "رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز، مخالف مصلحت انقلاب و کشور است، موجب  اختلاف و دو دستگی می شود و به شکوه و عظمت نظام اسلامی ضربه می زند و به جوانان نصیحت می کنم کاملاً از آن خودداری کنند".