سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را دیدند با جامه‏اى کهنه و پینه زده . سبب پرسیدند فرمود : ] دل را خاشع کن و نفس را خوار ، و مؤمنان بدان اقتدا کنند در کردار . همانا دنیا و آخرت دو دشمنند نافراهم ، و دو راهند مخالف هم . آن که دنیا را دوست داشت و مهر آن را در دل کاشت ، آخرت را نه پسندید و دشمن انگاشت ، و دنیا و آخرت چون خاور و باختر است و آن که میان آن دو رود چون به یکى نزدیک گردد از دیگرى دور شود . و چون دو زنند در نکاح یکى شوى که ناسازگارند و در گفتگوى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات



بازدید امروز :5
بازدید دیروز :8
کل بازدید :27602
تعداد کل یاداشته ها : 25
103/2/7
3:25 ع

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت


جمعه 7مرداد 1390، عده ای که در فضای سایبر و حقیقی با هم دوست اند برای آب بازی در پارک آب و آتش جمع شده و تفریح کردند. آنچه که در این میان زننده و با احکام شرعی دین اسلام مغایر بود، اختلاط دختر و پسر در حدود 700 نفر بود که افکار عمومی بسیاری از مردم را جریحه دار کرد.


متاسفانه بسیاری از سایت های خبری، عکس های این تجمع را که به بهانه شادی و تفریح شکل گرفته بود انعکاس دادند و البته خبرهای تجمع های همین گروه در دیگر اماکن که شاید خیلی بدتر بود انعکاس نیافت. در حالیکه بنظر می رسد انعکاس این اتفاق در افکار عمومی معضل دیگری است که باید به آن در جای دیگر پرداخت اما سوال در بعد از این انعکاس است: چه باید کرد؟
در پاسخ به این سوال از یک منظر انتظار مردم از حکومت در ابعاد مختلف مطرح می شود و از منظر دیگر حکومت برای جلوگیری از حرکت های مشابه در آینده به دنبال اقداماتی اساسی می گردد. شاید تا اتفاقی، خبری نشود و مردم انتظار از حکومت نداشته باشند دستگاه های حکومتی به کار نمی افتند!


از آنجایی که افکار عمومی نسبت به مسائل دینی حساس هستند و از حکومت انتظار دارند در جهت اجرای احکام اقدام کند بنابراین ناخوداگاه انتظار برخورد امنیتی، فرهنگی و سیاسی با این جماعت در افکار عمومی مطرح می شود، اما آیا حکومت باید دقیقا همان شکل انتظار مردم را اجرا کند؟


در پاسخ به این سوال متوجه تردید در درستی اقدام پلیس امنیت اجتماعی و بخش خبری بیست و سی در انعکاس دستگیری عوامل برپایی این تفریح غیرشرعی می شویم. بطور عقلایی حکومت باید با سبک و سنگین کردن اقدامات به انتظارات مردم پاسخ دهد. در فرض محال، اگر هم این تجمع سیاسی فرض شود بازهم اقدام امنیتی علیه آن جای تأمل دارد و البته رسانه ای کردن اقدام امنیتی، جای بسی تعجب...!


شاید ورود مذهبی ها در فضای سایبر به تذکر دادن و امربه معروف و نهی از منکر بصورت بهتری کارگشا می شد و یا شاید تحریک خانواده ها برای حضور در چنین تجمعاتی، حالات زننده رابطه دختر و پسر را از بین می برد و یا کارهای دیگری که می توانست بنوعی این قضایا را تغییر دهد، انجام می گرفت بهتر بود.


  
  

«چه بد تمام شد!» این جمله ای است که امروزه مخاطبین فیلم نابرده رنج در اولین وصف از فیلم می گویند. شاید برخی ها انتظار دِمُده شده رسیدن همه شخصیت های جوان فیلم به هم را معیار قضاوت خود قرار دهند، اما بنظر می رسد چگونگی نمایش وضعیت امروز یک جانباز و رزمنده نیز می تواند معیار این قضاوت باشد.

نابرده رنج

 

این فیلم با ایده فیلم هایی همچون «لیلی با من است» و «اخراجی های 1 و2» ساخته شده تا بیننده ها را از دریچه طنز با حال و هوای جبهه آشنا کند. هر سه فیلم براساس ادعای استحاله گری جبهه ساخته شده و شخصیت های فیلم که با نیت های دنیوی در عرصه جبهه قرار گرفته اند به یکباره در آخر فیلم متحول شده و نیتی وطن پرستانه یا وطن دوستانه پیدا می کنند!! البته کارگردان فیلم «نابرده رنج» در نقاط مختلفی سعی می کند این تغییر نیت و شخصیت را ساخته و پرداخته کند اما سوالی که در اینجا باقی می ماند اینست که چقدر این تغییرات واقعی می نمایاند.

ادامه مطلب...

90/5/7::: 5:7 ع
نظر()
  
  

اخبار مربوط به بحران اقتصادی آمریکا زیاد شده و خارج از پروپاگاندای رسانه ملی، ظاهرا خطر اقتصادی برای آمریکا جدی است. بحران اقتصادی که از سال 2009 بخاطر عدم برگشت وام مسکن بانک های آمریکا و بازار بورس آمریکا آغاز شد، در سال 2010 نفس تازه ای کشید، اما سیستم اقتصادی ایالات متحده بعد از 7 بار بالابردن سقف بدهی ها، هم اکنون با بیش از 14تریلیون دلار بدهی به مرز خطر نزدیک شده و زنگ های فروپاشی اقتصادی آمریکا در صدای لرزان پرزیدنت اوباما مشخص شده

http://www.foxnews.com/politics/2011/07/25/tran-obamas-speech-to-nation-on-debt-talks/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005040210

obama

ادامه مطلب...

  
  

 

دانشنامه تفصیلی در مورد زن

اجازه بدهید بطور بسیار خلاصه و تا آنجایی که توانستم احصا کنم نگاه اسلام در مورد زن را بررسی کنیم:

 

1)      زن لطیف و پر احساس است «ان المراة ریحانة» یعنی کسی نیست که از عهده کارهای سخت و خشن برآید و زن قهرمان نیست «لیست بقهرمانة»(فروع کافی ج 5 ص 510) یعنی اموری که به عهده مرد در زندگی هست اعم از مدیریت اجرایی و اقتصادی خانواده بعهده او نیست[1].(النهایة ج‏4:  129)    

حدیث اسماء بنت یزید:

ادامه مطلب...

90/5/3::: 3:59 ع
نظر()